۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

معرفی کتاب

اين هفته در ايران به نام کتاب نامگذاری شده است. متأسفانه خواندن کتاب اولويت نخست مردم ما نيست و فقط تعداد کمی از افراد جامعه ايرانی خواندن کتاب را در برنامه روزانه خود قرار داده اند. اين افراد اگر روزی کتاب نخوانند احساس خوبی ندارند و انگار که چيزی گم کرده باشند. اصولن با خواندن کتاب عطش آموختن در انسان بالا می گيرد و فرد خود به خود پس از پايان کتابی که در دست دارد, کتاب ديگری را شروع می کند.
در باره اينکه خواندن و آموختن تنها راه نجات هر جامعه ايست و اگر مردم کشوری بخوانند, راه نيکبختی را پيدا می کنند گفتنی های بسيار گفته و نوشته های بسياری نوشته اند.
از آنجا که مردم ما چنان از نخواندن در رنج نيستند و کوشش شايانی هم برای تشويق مردم به خواندن کتاب صورت نمی گيرد تصميم گرفتم از اين به بعد هر از چندی کتابی را در وبلاگم به دوستان معرفی کنم.
از بقيه دوستان وبلاگ نويس که کتاب بخشی از زندگيشان شده هم دعوت می کنم که اين کار را شروع کنند و دست کم در همين هفته در وبلاگشان کتابی را به خوانندگان وبلاگشان معرفی کنند. اطمينان دارم اين کار اثر خوبی دارد و برخی را با کتاب آشنا می کند.
من هم در همين هفته و در پست بعدی کتاب مورد نظر خود را به دوستان معرفی می کنم و اطمينان دارم همه از خواندن اين کتاب هم لذت برده و هم بر دانش خود خواهند افزود.

۵ نظر:

فرزان اسدي گفت...

سلام
من كتابي را كه جديداً خوانده ام به شما پيشنهاد مي كنم.
كتاب " خر نامه" نوشته علي دهباشي كه زندگي يك خر را با مقايسه انسان و همچنين با نيم نگاهي به قديم دنبال مي كند .
كتاب كم حجم و جالبي است.
بدرود.

رضوي گفت...

سلام
مطلبي كه درباره كتاب و كتاب‌خواني در انگلستان نوشته بوديد زيبا بود و آموزنده. استفاده كرديم.
در مورد پيشنهاد كتاب هم، كتاب "عشق سال‌هاي وبا" ماركز را پيشنهاد مي‌كنم كه رماني جذاب و خواندني است. خصوصا كه اگر بعد از خواندن كتاب برويد سراغ فيلمش با عنوان: Love in The time of cholera
عشق سال‌های وبا، داستان عشق مردی به نام فلورنتینو آریساست که ۵۰ سال صبر می‌کند تا به عشق خود – فرمینا دسا – برسد.

خدا نگهدار

ناشناس گفت...

سلام
شايد اين وبلاگ رو بشناسيد، بسيار جالبه:
http://ankleofthegiraffe.blogspot.com/

ناشناس گفت...

آخرين كتابي كه خواندم ؛دا؛ بود به خواندنش مي ارزد.مهدي يوسفي

طالب مؤذنی گفت...

سلام بر مجید عزیز

مرتب مطالب شما که تازگی ها در نسیم جنوب هم با شایستگی منتشر می شود می خوانم. مدتی است که از کتب ایرانی فاصله گرفته ام و به علت مشغولات دانشگاهی نمی توانم کتابی جز درزمینه آنجه کار می کنم بخوانم.

به هر حال دغدغه شما نسبت به این معضل دیرینه (کتاب نخوانی در کشورمان) را می ستایم